CRM rendszer
Tulajdonosként, vezetőként átlátja még partnereinek, ügyfeleinek listáját?
Ha a válasza nem, akkor érdemes megismerni, a CRM hatékony rendszerét.
Mit jelent a CRM? Angolul Customer Relationship Management, magyarul ügyfélkapcsolat-kezelés a jelentése.
Mi az a CRM rendszer?
A CRM rendszer, az ügyfélkapcsolat külső és belső folyamatainak illetve, a munkatársak ezzel kapcsolatos tevékenységeinek adatbázisa.
Vállalkozásunk, szervezetünk részére, saját ügyfél- információs adatbázist hozhatunk létre egy crm rendszernek a használatával.
Ennek az adatbázisnak a jellemzője, hogy minden információnk rendszerezve lesz, az előzményektől a vásárlásig: például az egyedi értékesítési folyamat, az egyedi megoldás, és az ezzel kapcsolatos fontos feladatok. Minden, ami a potenciális-, vagy akár a meglévő ügyfelekkel kapcsolatos. A felhasználói jogot kapott munkatárs tovább bővítheti az adatokat, a teljes adatbázist.
Mint vezetők, közben nyomon követhetjük a vállalkozásunk/szervezetünk teljesítményét és a munkatársak ügyfelekkel illetve egymással kapcsolatos együttműködését. Nem kell bajlódni, hanem egyszerűbb lesz a munkafolyamat.
Egy CRM nem “csak egy új alkalmazás”, ami arra való, hogy segít is akár, csak néha érdemes használni.
A crm rendszer az egész vállalkozás, vállalatot/szervezetet érinti, ezért fontos, hogy azt pontosan használja minden kezelő. A crm -nek akkor van értéke, ha van benne adat, és a belül lévő adat segít, online elérhető.
Milyen a rendszer felépítése? Hogyan épül fel?
Minden szervezet, vállalkozás saját profiljának megfelelően alakíthatja az adatbázisát:
Felépítése:
● ügyfelek (kapcsolattartók, vagy magánszemélyek)
● adatlapok (üzletkötés folyamata, értékesítés)
● teendők (kapcsolattartási események, telefonok, e-mailek, online megkeresések,…)
A CRM rendszer segítségével, egy ügyfélről látható lesz a teljes múltja, jelene, a jövőt érintő lehetőségei, az összes részletekkel, e-mailekkel, megbeszélt időpontokkal, vásárlásaival.
Miért érdemes használni a CRM rendszert?
● Rendszerben vannak ügyfeleink adatai, mobil szám stb..
● Folyamatosan tovább bővíthetjük, frissíthetjük
● Bármelyik osztály munkáját segíti így, a benne lévő tartalom, az értékesítési információ
● Nem munkatárs függő az információbázis (például: gyes, szabadság….)
● A pontos adatokból készült statisztikák, használhatóak a rövid és a hosszú távú tervekhez
● Munkatársak hatékonyságát tükrözi
● Így a „Legjobb ügyfeleket” is láthatjuk.
A rendszernek köszönhetően, hatékonyabbak, sikeresebbek lehetünk, mert a vállalkozáson belül ellenőrzés alatt tarthatjuk a folyamatokat.
Amennyiben jól vezetjük, az adatokat, akkor bármikor keresés nélkül nagyon gyorsan hasznos információt kapnak a kollégák a partnerről. Valamint, ha sok időt szeretne megtakarítani, akkor ilyen rendszer tud megoldást kínálni, legyen kis cég vagy multi.
Az időt, amit megtakarítanak, a használat esetén másra tudja fordítani.
Ennek alapján javíthatjuk az üzleti tevékenységeinket, az osztályok együttműködését, illetve a meglévő adatok segítséget jelenthetnek, amelyek a marketing osztályunk munkatársai számára lehet nagy előrelépés.